lördag 23 mars 2013

Bokhyllebingo!

Jag blev utmanad av Frida och Agnes från Booklovin att göra bokhyllebingot! Den svenska versionen av bokhyllebingo kommer ursprungligen från BokBeate.

Regler
"Det man ska göra är att hitta saker i sina bokhyllor enligt ett antal punkter. Totalt är det tjugo punkter vilket det betyder att det finns tjugo poäng att tjäna in. Det hela går ut på att få så många poäng som möjligt!"


1. Hitta en bok vars författare eller titel innehåller bokstaven Z
rätt övertydligt...

2. Hitta en klassiker
Tegelstens klassiker, fortfarande oläst..

3. Hitta en bok med en nyckel på omslaget
Pluspoäng för både titel och bild?  :)

4. Hitta något i din bokhylla som inte är en bok

5. Hitta den äldsta boken i din bokhylla
Inte så värst gammal men ändå den äldsta

6. Hitta en bok med en tjej på omslaget
Eive! jag saknar den serien.

7. Hitta en bok som innehåller djur
Ser ni hästarna längst ner? :)

8. Hitta en bok med en manlig protagonist

9. Hitta en bok med bara ord på omslaget
den här var svår tills jag kom på ett av mina senaste reafynd!

10. Hitta en bok med illustrationer
Riktigt fina bilder i svartvitt.

11. Hitta en bok som har guldbokstäver
Ett av mina snyggaste omslag!

12. Hitta en dagbok (sann eller påhittad)
Riktigt bra zombiebok!

13. Hitta en bok vars författare har ett vanligt namn
Jonas Johansson.. Kan det bli vanligare?

14. Hitta en bok som har en närbild på omslaget

15. Hitta en bok som utspelar sig i en tidig tidsperiod
Kan det bli tidigare än på romartiden?

16. Hitta en inbunden bok utan sitt omslag (dust jacket)
Nää jag har ingen bok där omslaget är borta. tyvärr!

17. Hitta en turkos bok
Jag tycker den är rätt turkos.

18. Hitta en bok med stjärnor på omslaget
Den här var svår men sen hittade jag den här boken där man kan se småå stjärnor i bakgrunden.

19. Hitta en bok som inte är för ungdomar
TEGELSTEN!

20. Hitta en bok vars författare varken är engelsktalande eller svensk
Dmitrij Gluchovskij är rysk - Riktigt bra bok!


Sådär! En 19 av 20 poäng lyckades jag skrapa ihop! Det måste vara godkänt :) Det var riktigt roligt att göra den.  Jag taggar vidare till Rebecka på Minathoughts och Carolina på Romeoandjuliet och till alla andra som vill göra den!

2 kommentarer:

  1. Nu har jag lagt upp min egen bokhyllebingo! Tack för att du taggade mig! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod! det är kul att se vad andra har i sin bokhylla :)

      Radera