torsdag 21 mars 2013

Veckans Ris & Ros - Vecka 12


"Veckans Ris & Ros" som startade hos Beasbokhylla handlar denna vecka om deckare!
 
Vad tycker du att en bra deckare ska innehålla och vad tycker du inte om att läsa om?
 
- Jag är inte så förtjust i deckare överhuvudtaget. (vågar knappt skriva detta i älskar-deckare-sverige :) ) Jag vägrar typ att läsa svenska deckare. Jag tycker det är tråkigt att läsa om böcker som utspelar sig i Sverige och där man känner igen allt man läser om och alla svenska poliser.. ja det kryper lite i kroppen när jag tänker på det. Vägrar även att se på Beck och alla svenska polisserier..
 
- Om jag ska läsa en deckare måste den utspela sig utanför norden.. Helst i England, och helst i London :) Den ska vara rätt obehaglig och blodig och gärna helt förvirrande och inte alls uppenbar. Jag har en favorit författare när den kommer till deckare och det är Elizabeth George. Hennes böcker är alltid ett säkert kort! 
 

2 kommentarer:

  1. Vad kul att du hängde på. Ibland undrar jag varför just deckare blivit så stort i sverige? Jag har ett par svenska favoriter men annars blir det nog mest utländska författare. /Sara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag har oxå funderat på varför det är så.. har inte kommit på någon bra förklaring än :)

      Radera