torsdag 11 april 2013

Liebster Blog Award!



Jag fick utmärkelsen av Beate på bloggen BokBeate och av Petra på Petras bokblogg. Tack så mycket! Både Beates och Petras blogg läser jag typ varje dag så det är extra kul att jag fick utmärkelsen från de båda!


Utmärkelsen går ut på att man ska svara på 9 frågor och sedan skicka den 
vidare.

1. Vad ville du bli när du var liten?
Hmm svårt! Det ändrades nog varje vecka, men klassiker som veterinär och delfinskötare fanns högt upp på listan länge!



2. Vad är du idag?
Jag jobbar som Trafikledare för tåg. Övervaka tågtrafiken, växlar, spårval - se till att tågen kommer fram i tid och att trafiken flyter på.. :)
Så här ser det ut på jobbet!

3. Vart vill du helst resa?
Överallt!! Jag älskar att resa och försöker kommer iväg så ofta jag kan. Men helst reser jag till London - Favoritstaden!! Slår allt! Men om jag vill ha värme är det asien eller kroatien/grekland som gäller!
London sist jag var där - nov 2012

Var ser du dig själv om fem år?
Svårt, jag är nog kvar på mitt nuvarande jobb. Förhoppningsvis har min pojkvän som nu bor i Norrköping flyttat ner till mig i Malmö och vi är sambos i en fantastisk lägenhet.. typ :) och att vi har hunnit göra ännu en långresa till asien/australien!
Vill gärna spendera några veckor här.. 

4. Rött eller vitt?
Vin - rött, färg - rött! 


6. Sommar eller vinter?
SOMMAR!! Äskar värme!
Juni i Split - Kroatien! Underbart!

7. Skog eller hav?
Skogen! Uppvuxen på landet så skogen har en speciell plats i mitt hjärta!

8. Vad gör dig ledsen?
Djur som far illa, klara inte av det! 
Som tur finns det fina föreningar som gör underbara insatser. 
tex Kattkommando syd här i södra Sverige!


9. Vad är det bästa du vet?
Åh många saker! Mina katter (som tyvärr bor hemma hos mina föräldrar då de inte är stadskatter :) ), min pojkvän, resor, familjer, BÖCKER!, läsa, mat, godis, träning ja det finns mycket! 

Fina Tarzan & Sigge!

Eftersom jag har varit iväg några dagar(och inte läst några bloggar)så har jag inte riktigt koll på vilka som har blivit nominerade men jag vill gärna nominera:

Carolina på Romeoandjuliet
Agnes och Frida på Boooklovin
Sara på Iheartbooks
Några av mina favoritbloggar! 

2 kommentarer: