torsdag 9 maj 2013

Veckans Boktips! #3

Här är en bok för er som vill ha en riktigt obehaglig och spännande vampyrbok att sätta tänderna i!
SläktetGuillermo Del Toro, Chuck Hogan

Vampyrerna har alltid funnit bland oss i hemlighet, de har väntat och planerat och nu är de redo att slå till. Det kommer ta en vecka att utplåna Manhattan och efter sex månader kommer hela världen ligga i ruiner.

Det här är verkligen en obehaglig och fasansfull bok. Vampyrerna är minsann inga Twilight-vampyrer utan de är blodsugande, skräckinjagande och grymt äckliga monster som man absolut inte vill komma nära.
Boken är riktigt bra och ruskigt spännande, det är inte särskilt smart att läsa den precis innan man ska sova... 
En perfekt bok om man vill komma bort från alla romantiska vampyrer och när man är sugen på en riktigt skräckbok!

(Klickar ni på omslaget kommer ni till bokens sida på goodreads)

8 kommentarer:

  1. Låter intressant! :) Men jag tror jag gillar kärleks-vampyrer lite grann... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker oxå om kärleks-vampyrerna.. men det är rätt skönt att variera sig ibland :)

      Radera
  2. Den måste jag ta och läsa då jag vill läsa mer om vampyrer som är brutala :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp det är verkligen brutala vampyrer..

      Radera
  3. Denna har jag velat läsa så länge! Undrar när det ska bli av..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är många böcker man vill hinna med att läsa..

      Radera
  4. Jag började läsa den här för några år sen, men sen tröttnade jag när jag kommit mer än hälften... Får ta tag i det igen, den finns ju i bokhyllan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag tycker du ska ge den en chans till!

      Radera