tisdag 24 september 2013

Top Ten Tuesday - Vecka 39

Det är tisdag och dax för Top Ten Tuesday som anordnas av The Broke and the Bookish varje vecka. Denna veckan handlar uppföljare!
 
Top Ten Eight Best Sequels Ever
  

8. Eld - Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren 
Lite mer spänning, magi och drama. Helt enkelt lite bättre än ettan.
7. Rebellhjärta - Moira Young
Ett snäpp bättre än ettan och jag hoppas att den tredje och avslutande delen översätts snabbt när den väl har släppts!
6. Awake at Dawn - C.C Hunter
Ja vet! Ni börjar nog bli lite trötta på att jag tjatar om den här serien men den är SÅ bra. Den blir bara bättre och bättre!
 
5. City of Ashes - Cassandra Clare
Jag gillade City of Bones men i uppföljare City of Ahses tycker jag att Clare har tagit ett stort steg frammåt. Den är betydligt mer spännande, bättre historia och helt enkelt mer underhållande att läsa.  
4. Insurgent - Veronica Roth
Hur rädd var man inte när man började läsa den här boken?! Vettskrämd. Men att Roth lyckades skriva en så pass bra uppföljare till en sån grym bok som Divergent är imponerande. Jag älskade den!

 3. De dödas strand - Carrie Ryan
Jag var inte riktigt överförtjust i första boken i serien: De vassa tändernas skog, men den här uppföljare är ruskigt bra. Absolut värd att ge en chans även om ni inte gillade den första boken.
2. Outpost - Ann Aguirre
Den är dystopiserien är grym! Outpost är snäppet bättre än Enclave och nu har jag vädligt höga förväntningar på Horde som släpps nu i oktober!!
 
1. The Iron Daughter - Julie Kagawa
Hela den här serien är UNDERBAR! Men The Iron Dauther är min absoluta favorit av de fyra och en grym uppföljare till The Iron King. Åh nu när jag tänker på den vill jag läsa den igen! Nu!


 

2 kommentarer:

  1. Nu blev jag mer pepp på City of ashes, har ju läst den första men gillade den inte så mycket.. Denna kanske går mer hem hos mig då :)

    SvaraRadera
  2. Vi har en gemensam, Eld, men det kan ju bero på att jag inte läst någon av de andra du har med. Men jag ska läsa Divergent och förhoppningsvis även Insurgent sedan. Carrie Ryan har jag på min nyfiken-på lista så det är fullt möjligt hon blir läst någon gång också :)

    SvaraRadera