fredag 13 december 2013

Horde - Ann Aguirre

Titel: Horde
Författare: Ann Aguirre
Serie: Razorland #3
Språk: Engelska
Antal Sidor: 432
Utgiven: Oktober 2013

Beskrivning från Goodreads:

The horde is coming.
Salvation is surrounded, monsters at the gates, and this time, they're not going away. When Deuce, Fade, Stalker and Tegan set out, the odds are against them. But the odds have been stacked against Deuce from the moment she was born. She might not be a Huntress anymore, but she doesn't run. With her knives in hand and her companions at her side, she will not falter, whether fighting for her life or Fade's love.
Ahead, the battle of a lifetime awaits. Freaks are everywhere, attacking settlements, setting up scouts, perimeters, and patrols. There hasn't been a war like this in centuries, and humans have forgotten how to stand and fight. Unless Deuce can lead them.
This time, however, more than the fate of a single enclave or outpost hangs in the balance. This time, Deuce carries the banner for the survival of all humanity.


Kommentarer:
Ojojoj! Den här boken kommer nog gå till historien som en av de bästa trilogi avslutningarna jag har läst på väldigt länge. Precis som den här serien bli Horde bara bättre och bättre och slutet är ett enda virrvarr av spänning, monster, kärlek och en jäkla massa action! Men bara för att Horde blir ännu bättre mot slutet är den knappast seg eller tråkig i början, det är full fart hela tiden och jag som älskar blod och monster får defintivt min skräckkvot fylld med råge!

Åh jag älskar verkligen de monster som Aguirre har skapat, det är så jäkla läskiga och samtidigt känns så realistiska som människorätande monster kan göra?! I Outpost fick vi lära känna de nya smartare monsterna och jag kan bara säga att det blir bara bättre och bättre i den här boken. Monsterna lär sig snabbt och använder gärna sin list för att sprida skräck bland människorna. Det är lätt mina favorit monster... 

Om man bortser från de briljanta monsterna så är även karaktärerna helt fantastiska i den här boken. Jag kom ihåg att jag har stört mig på Stalker i båda de tidigare böckerna med i den här var det som bortblåst. Likaså Tegan växte väldigt mycket och jag gillade båda skarpt. Men mina två favoriter är utan tvekan Deuce och Fade. Vilken resa de här två gör och så mycket de båda ha växt och utvecklats. Det är så sorgligt att den här serien är slut och att man inte kommer kunna följa med på fler galna monsterjakter eller andra fartfyllda upptåg.

Det kommer ta ett tag innan jag kan smälta Horde och jag kommer definitivt inte glömma den på ett väldigt bra tag. Om ni som jag var lite tveksam till Enclave måste ni verkligen läsa vidare, för den här serien blir helt fantastisk.


- Så jäkla tråkigt att Stalker skulle gå och dö nu när jag äntligen har börjat tycka om honom, men det var helt klart en väldigt bra död då han offrade sig för Tegan med tanke på vad han hade gjort mot henne tidigare.
- Jag förstod verkligen inte hur människorna skulle kunna slåss mot den stora horden så när de allierade sig med de "snällare" monsterna blev det hela riktigt intressant och hela de gigantiska slagsmålet var så himla bra! Det var så klassiskt, de ligger under, de är i knipa och då, i horisonten dyker räddningen upp i form av sammakallade människor från de olika små byarna. Gåshud och så jäkla bra!
- Stort plus för att man äntligen fick reda på varför serien heter Razorland!
- Jag brukar var lite avigt inställd till epiloger men den här passade faktiskt in vädligt fint i historien. Det var mysigt att läsa om hur livet såg ut utan alla blodtörstiga monster.
 
Betyg 10/10

Andra böcker i serien:
1. Enclave
2. Outpost
3. Horde

Mellanböcker:
0.5 Foundation
1.5 Endurance

Boken finns att köpa på Adlibris, Bokus och CDON.

1 kommentar:

  1. Den här boken var verkligen alldeles fantastiskt bra..och jag absolut älskade slutfighten. :)

    SvaraRadera