tisdag 3 december 2013

Månadsrapport - November

 Sea Glass - Maria V.Snyder
The Darkest Minds - Alexandra Bracken
Allegiant - Veronica Roth
Finnikin of the Rock - Melina Marchetta

Lästa böcker: 4
Lästa mellanböcker: 0
Böcker på engelska: 4
Böcker på svenska: 0

Bästa boken:
Oj, det är rätt svårt att välja mellan Allegiant och The Darkest Minds. Om jag räknar in hela Divergent trilogin så skulle den lätt vinna men jämför man enbart Allegiant och The Darkest Minds så är den senare ett snäpp bättre!

Sämsta boken:
Finnikin of the Rock är inte dålig men definitivt den sämsta av de böckerna jag har läst i november, den var inte alls som jag hade föreställt mig. 


Kommentarer: 
Ojojoj vilken liten, liten hög det har blivit i denna månaden. Men det beror delvis på jag har läst Nycklen med alla sina 813 sidor sista veckan i november och eftersom jag blev klar med boken den 1/12 så får den vänta tills decemberrapporten... Sen har jag varit ledig från jobbet i två veckor och när jag har semester hinner jag inte med att läsa så mycket, konstigt nog! 

Planer för December:
Åh nu är det snart jul! Jag har inget jultema planerat när det kommer till läsningen så vi får helt enkelt se vad jag är sugen på att läsa. Men nu håller jag på med Horde av Ann Aguirre och den verkar minst sagt lovande! 
Jo jag har en bok jag MÅSTE läsa! Den 17 december släpps Fracture Me av Tahereh Mafi!! Även om man får följa Adam som inte är min favorit är den ett absolut måste att köpa till läsplattan..


Vilken var er favoritbok i November?

2 kommentarer:

  1. Har länge varit sugen på Divergent-trilogin och har alldeles nyss köpt första boken. Skall bli spännande att läsa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh! Då har du några väldigt bra böcker att se fram emot! hoppas du tycker om dem :)

      Radera