måndag 3 februari 2014

Månadsrapport - Januari


 Kvinnan i Svart - Susan Hill
Förvrängd - Gena Showalter
 Befriad - Gena Showalter
Beautiful Creatures 3 - Kami Garica & Margaret Stohl
The Death Cure - James Dashner
The Scorch Trials - James Dashner
Shadow of Night - Deborah Harkness

Lånat på biblioteket
 The Walking Dead, Vol. 6: This Sorrowful Life
The Walking Dead, Vol. 7: The Calm Before
The Walking Dead, Vol. 8: Made to Suffer
The Walking Dead, Vol. 9: Here We Remain

Lästa böcker: 7
Lästa seriealbum: 4
Böcker på engelska: 7
Böcker på svenska: 4

Bästa boken:
Det får bli den tredje B.C boken! Shit vilket slut! Betydligt mörkare och mer spännande än de två tidigare böckerna. 

Största överraskningen:
Jag visst att Kvinnan i Svart skulle vara obehalig men jag blev ändå rätt överraskad av hur speciell och ruggig stämningen var i boken. Jag tyckte att Susan Hill har lyckats riktigt bra med att få fram den där sjukt obehaliga känslan hos läsaren.

Sämsta boken: 

Lägst betyg denna månaden fick Besvärjad & Förvrängd(6/10) men de var ändå väldigt underhållande att läsa så jag tycker nog inte att de ska få titeln "sämsta boken".

Snyggast omslag:
 
Kommentarer: 
I Januari hade jag ett väldigt bra flyt i läsningen. Jag blev lite fast i The Walking Dead serien och plöjde igenom 4st album. Hann även avsluta två serier och har bara läst fortsättningar på påbörjade serier och inte börjat på några nya. Så min lilla "avsluta serier" utmaning går riktigt bra!

Planer för Februari:
Jag håller fast vid att försöka avsluta endel serier eller i alla fall läsa fortsättningar som jag har hemma. Jag håller på att läsa sista delen i Glass-serien: Spy Glass och planerar även att snart ge mig i kast med de två sista böckerna i Shadow Falls serien. Ska även läsa Gone Girl som står i bokhylla och väntar! Sen släpps det VÄLDIGT många riktigt efterlängtade uppföljare denna månaden. Jag har tre stycken som jag bara måste inskaffa snart!
Ingite Me - Tahereh Mafi
Split Second  - Kasie West 
Cress - Marissa Meyer


Vilken var er favoritbok i Januari och ser ni fram emot någon speciell bok i Februari?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar