tisdag 11 mars 2014

Top Ten Tuesday - Vecka 11

Det är tisdag och dax för Top Ten Tuesday som anordnas av The Broke and the Bookish varje vecka. Denna veckan fick man välja en valfri genre och sen lista de 10 bästa böckerna. Inte alls omöjligt! Mitt val föll på Dystopier eftersom jag har en förkärlek till den här typen av böcker. 

Top Ten Favorite Dystopian Books!

 10. Wool - Hugh Howey
9. Den Mörka Staden - Carrie Ryan
8. The Maze Runner - James Dashner

7. Angelfall - Susan Ee
6. The Immortal Rules - Julie Kagawa
5. Horde - Ann Aguirre

4. Divergent - Veronica Roth
3. The Hunger Games - Suzanne Collins
2. Ingite Me - Tahereh Mafi

1. The Passage - Justin Cronin

Det är som sagt omöjligt att välja ut endast 10 och sen försöka sätta dem i någon vettig ordning.. (jag har säkert glömt flera favoritböcker) Men jag kan ju konstatera att jag har läst riktigt många fantastiska dystopier och det är nog min absoluta favoritgenre. 

Tycker ni om dystopier lika mycket som jag eller har ni någon annan favorit genre??

2 kommentarer:

  1. Dashner och Collins har jag läst och gillat. Tack för de andra tipsen!

    SvaraRadera
  2. Vilken bra lista! Var många jag inte tänkte på när jag gjorde min. Inga zombie-dystopier alls hos mig :s

    SvaraRadera