måndag 17 mars 2014

Whispers at Moonrise - C.C Hunter

Titel: Whispers at Moonrise
Författare: C.C Hunter
Serie: Shadow Falls #4
Språk: Engelska
Antal sidor: 383
Utgiven: Oktober 2012


Beskrivning från Goodreads:
At a camp filled with vampires, werewolves, and fairies, Kylie Galen has always struggled to figure out what she is. Now she finally knows the truth'but she's left with more questions than answers. She doesn't have a clue what her heritage means or how to harness her newfound powers. All she knows is that she needs to sort out her feelings for Derek, the sexy half-Fae who just confessed his love, and Lucas, her werewolf boyfriend who seems more committed to his pack than to their relationship. All the while, Kylie's dealing with a group of underground rogues who want her dead and a mysterious grandfather who makes it clear he doesn't trust the FRU . . . or Shadow Falls. Soon Kylie will have to choose: Will she stay with the new family she's formed at Shadow Falls, or will she leave with her grandfather and embrace her destiny?


Kommentarer:
Jag läste den tredje Shadow Falls boken vid ett rätt dåligt tillfälle(jag var inte alls sugen på paranormal) och på grund av det har det dröjt rätt länge innan jag gav mig på Whispers at Moonrise. Men när jag väl började läsa kom jag ihåg hur mycket jag har saknat Shadow Falls och alla galna upptåg Kylie och hennes vänner råkar ut för.

Det märks att det börjar närma sig slutet på den här serien då allt trappas upp ett steg och det händer lite mer saker i den här boken än de tidigare böckerna. Man får reda på fler saker om Kylie och hennes krafter och hon börjar äntligen acceptera vad hon är och hur hon kan använda sina speciella kunskaper till att skydda andra. Jag har saknat lite pondus och självsäkerhet från Kylie tidigare så jag blev väldigt glad när jag började märka en förändring i hennes beetende och hur hon agerade.

En av de sakerna som gör den här serien så mysig att läsa är de härliga samling karaktärer som man får lära känna. Det är en salig blandning av vampyrer, varulvar & häxor där de flesta har sina små roliga egenheter och charmiga personligheter. Det är lätt att förstå hur mycket alla tycker om varandra och det märks att alla är som en liten familj.

Det är en mycket bra fjärde bok som verkligen ger mersmak på den sista och avslutande boken i den här serien. Trots att jag fick svar på en del frågor som jag har funderat på finns det fortfarande rätt många frågetecken som jag hoppas få svar på i Chosen at Midnight. Men sammanfattningsvis är det en härlig och mysig bok. Shadow Falls är verkligen en serie jag kan rekommenderar om ni gillar Paranormalböcker!



Betyg 7/10

Andra böcker i serien:
1. Born at Midnight
2. Awake at Dawn
3. Taken at Dusk
4. Whispers at Moonrise
5. Chosen at Nightfall

Mellanböcker:
0.5 Turned at Dusk
4.5 Saved at Sunrise

Boken finns att köpa på Adlibris, Bokus och CDON.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar