måndag 21 april 2014

Dåligt Amazon!

För ett tag sen fick jag ett mail från Amazon.co.uk om att deras fraktkostnader hade ändrats.

När jag tidigare har beställt så fanns möjligheten att välja gratis frakt vilket var toppen! Det tog ca 1 vecka att få hem böckerna men det spelade inte så stor roll eftersom de var så bra priser på allt. 

Men nu har de verkligen ändrat på fraktvillkoren. Om man ska beställa till Sverige får man betala rätt saftiga fraktkostnader för böcker. I deras tabell kostar det FÖRST 6.40 per paket PLUS 1.10 pund per kg paket väger. Det är ju helt sjukt!! 
Så om man ska beställa böcker är den minsta fraktkostnaden 7.5 pund??!! SERIÖST? så jäkla dåligt! 

Jag kommer aldrig beställa från Amazon med de kostnaderna, det är ju ohållbart! 

Har ni några tips på andra bra utländska sidor man kan beställa böcker ifrån? Den enda jag brukar använda förutom Amazon är Bookdepository som är bra men ibland lite dyr.

1 kommentar:

  1. Va? Jag hade ingen koll på att de ändrat frakten, buuu! Inte för att jag brukar handla därifrån men det händer ju ibland.. Synd.

    SvaraRadera