söndag 29 juni 2014

Nytt till bokhyllan & läsplattan! #49

Denna veckan har jag fått hem ett mycket spännande rec.ex och sen har jag även köpt två böcker till min läsplatta!
Spökstaden - Ransom Riggs
Ett rec.ex från Rabén & Sjögren! Jag gillade första boken i den här serien och efter vad jag har hört ska Spökstaden vara ännu bättre plus att den utspelar sig i London! En bok som utspelar sig i London kan aldrig vara dålig. typ.. 


 Jag måste säga att den här duologin är riktigt snygga tillsammans! Jag gillar verkligen hela konceptet. Snygg layout, snygga typsnitt och hela den svartvita färgskalan. Plus att ryggarna är fantastiska!

Förutom att jag fick hem Spökstaden denna veckan köpte jag även två nya böcker till min läsplatta. Det börjar närma sig semestertider och då brukar jag försöka fylla på den med lite nya böcker så jag slipper släpa med mig 10 fysiska böcker när jag väl ska åka nån stans..

Valet föll på de här två:
Split Second - Kasie West
In the End - Demitria Lunetta
Två spännande avslutningar på två duologier. Jag kom precis på att den här lilla bookhaulen har ett duologi tema! Jag har fått hem den andra och avslutande boken i tre olika duologier! Konstigt sammanträffande.. 

Split Second ska bli så kul att läsa, Pivot Point var riktigt bra och jag är väldigt nyfiken på hur allt ska sluta. In the End har precis släppts och tanke var att jag skulle spara den till semestern men det gick inte så bra! Har kommit ungefär halvvägs och än så länge är den riktigt bra!!


Har ni läst någon av dessa böcker eller planerar ni att göra det?



2 kommentarer:

  1. Jag har läst Split Second och älskade den, även om Pivot Point var bättre. Hoppas på att få hem In the End i veckan, är så nyfiken på hur det ska gå för Amy & Baby. Och Miss Peregrine's har jag haft hemma oläst i ett par år nu, men nån dag ska jag väl hörhoppningsvis läsa den. :) Hoppas du gillar dina nya böcker! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha jag känner igen det där med olästa böcker som har stått i bokhyllan i nått år.. :) vissa blir det aldrig av att man läser! Jag gillade In the End riktigt mycket! Hade gärna sett att det hade varit en triologi eftersom jag gillar hela världen och de obehagliga monsterna men det var ett bra slut!

      Radera