tisdag 24 juni 2014

Top Ten Tuesday - Vecka 26

 
Det är tisdag och dax för Top Ten Tuesday som anordnas av The Broke and the Bookish varje vecka. Denna veckan handlar om omslagstrender som man gillar/inte gillar.

Ten Book Cover Trends I Like/Dislike
 
Ogillar:
 
 3. Romantiska Par: Usch! Ser så sliskigt ut och folk runtomkring tror att man sitter och läser en massa snusk :)
2. Filmomslag: Det blir nästa ALDRIG bra, de är aldrig speciellt snygga och så ser det så konstigt ut.
1. Närbilder på ansikten: Nej tack, inga gigantiska ansikten för min del!
 
 
Gillar:
 
 
4. Omslag som kopplar till boken: Jag gillar när man kan se en tydlig koppling till historien i omslaget.
3. Creepy Omslag: Omslag som ger lite kalla kårar, ja tack!
2. Färgglada omslag: Jag gillar oftast alla omslag med snygga färgstarka färger!
 
  
  1. Illustrerade/grafiska omslag: De omslagen som är illusterade och inte innehåller några männsiskor är oftast de som faller mig i smaken mest. Det finns en uppsjö av vackra omslag!


6 kommentarer:

  1. Det där med filmomslag håller jag med om, undrar hur de tänkte när de tyckte det var en bra idé.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag vet inte, jag antar att det är för att locka folk som kanske inte läser så mycket annars. De ser filmen och sen ser de boken med samma omslag och köper den eftersom de känner igen den? Jag har ingen aning :)

      Radera
  2. Skriver under på i alla dina punkter :)

    SvaraRadera
  3. Det där med kopplingar mellan omslag och bok gillar jag också verkligen. Tyvärr känns det inte så vanligt förekommande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä det är tyvärr lite ont om det, oftast är det bara en snygg tjej i en vacker klänning på omslaget. Det säger inte speciellt mycket om handlingen...

      Radera