onsdag 4 juni 2014

Waiting on Wednesday - Vecka 23

Waiting on Wednesday började hos Breaking the Spine och är ett sätt att visa upp kommande böcker som man verkligen ser fram emot!
 
Champion
Av Marie Lu
Releasedatum: 17 September 2014

June och Day har offrat mycket för Republikens folk och för varandra. Nu står deras land på tröskeln till en ny existens. June har vunnit tillbaka Republikens ynnest och arbetar nu inom den styrande eliten som Princeps Elect, och Day har tilldelats en hög militär position. Men ingen av dem hade kunnat förutse de omständigheter som ska föra dem samman igen.
Just när ett fredsfördrag är förestående bryter en pestsmitta ut som orsakar panik i kolonierna, och Republikens gränsstäder hotas av krig. Denna nya pestepidemi är den dödligaste någonsin, och June är den enda som har nyckeln till Republikens försvar.
Men för att rädda tusentals människor kommer hon att behöva göra en stor uppoffring: June måste be den hon älskar ge upp allt.


Kommentarer:
I helgen slukade jag Legend på mindre än en dag och nu är Prodigy på väg hem så naturligvis längtar jag vädligt mycket till att Champion släpps. Eftersom jag läste Legend på svenska så kommer jag fortsätta med det genom hela serien så därför får jag vänta några månader tills Modernista släpper den sista och avslutande boken! Men det är det nog värt :)
Är det någon mer än jag som väntar på den svenska utgåvan?
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar