lördag 26 juli 2014

Karaktärstaggen!

Jag blev taggad av Beate för ett litet tag sen, tack så mycket!



1. Vilket karaktär är den bästa kick-ass karaktären?
Hmm, det finns väldigt många kick-ass karaktärer men två av mina favoriter är Celaena från Throne of Glass och Allison från Blood of Eden. (Jag har svårt att motstå en tjej med svärd)


2. Vilken karaktär ogillar du mest?

En av de ondaste karaktärerna som jag har stött på och som jag riktigt avskyr är Sarren från Blood of Eden! Ah han är så obehaglig!


3. Om du fick dejta en fiktiv karaktär, vilken skulle det vara och varför?
Jadu, det finns miljoner alternativ men jag skulle nog välja antigen Ash från The Iron Fey eller Po från Graceling. Varför? Jag tror vi hade passat ypperligt tillsammans.. ^^

4. Om du kunde ändra en karaktär på något sätt, vem skulle det vara och varför?
Jace, herregud vad den killen håller på med självömkan. Skärp dig! Jag hade gärna sett att han slutade upp med allt gnäll och slutade tycka synd om sig själv!

5. Vilken karaktär tyckte du gjorde en massa felval utan att det tillförde något till boken?
Svår fråga, jag gillar verkligen inte hur Adam agerade och uppförde sig i Unravel Me & Ignite Me. Dock tillförde det en del till historien men det hjälper inte i den här frågan då han verkligen var helt ute och cyklade i sitt handlande.

6. Vilken karaktär var den bästa skurken som du älskade att hata?
Åh två som dyker upp i mitt huvud direkt är Jackal från Blood of Eden och Delven från Glass-serien. Jackal är så härlig, ond & god på samma gång. Devlen är en riktigt intressant och härlig bad-guy!

7. Bästa side-kick karaktären med mest hjärta?
Hermione & Ron!

8. Vilken är din fiktiva favoritrelation?
Deuce och Fade

9. Vilken karaktär tycker du är starkast?
Väldigt många!
Katniss Everdeen
Celaena
Juliette (Shatter me)

10. Vilken är din favoritkaraktär?
Haha det går omöjligt att svara på. Min senaste favoritkaraktärer är Alina från The Grisha och Celaena från Throne of Glass. Sen finns det ju alla de "äldre" favoriterna som Katniss & Harry.... Såklart! 

1 kommentar: