tisdag 12 augusti 2014

Top Ten Tuesday - Vecka 33

Det är tisdag och dax för Top Ten Tuesday som anordnas av The Broke and the Bookish varje vecka. Denna veckan handlar det om böcker man inte är riktigt säker på om man vill läsa eller inte.

Top Ten Books I'm Not Sure I Want To Read 

Jag har beslutsångest angående en del böcker, ska man läsa eller inte? Vissa har man varit så himla sugen på tidigare och andra har man hört mixade recensioner om som gör att man tvekar. Jag har delat in min lista i två kategorier. De böcker jag äger men har på något sätt tappat intresset för och de som jag funderar på att köpa med inte är riktigt säker på om jag kommer läsa eller inte. 

Böcker jag äger:
5. Törst - Richelle Mead
4. Unravelling - Elisabeth Norris
3. Uglies - Scott Westerfield

2. White Cat - Holly Black
1. Switched - Amanda Hocking


Böcker jag funderar på att köpa:
5. The Magician King - Lev Grossman
4. Mind Games - Kiersten White
3.  Panic - Lauren Oliver

2. The Program - Suzanne Young
1. Unearthly - Cynthia Hand

Kommentera gärna om ni har läst någon av dessa böcker och tyckt om dem! Eller om ni tvärtemot inte rekommenderar någon av dess titlar.

8 kommentarer:

  1. Hela VAserien är superbra, den blir riktigt bra från och med bok 3! Läs! Panik har jag sett många positiva recensioner om.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är nog värt att ge den en chans :)

      Radera
  2. De enda jag har läst här är Uglies och jag blev inte helt såld. Boken är långt ifrån dålig och konceptet är fruktansvärt intressant, men jag tänker inte läsa resten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja jag är som sagt lite tveksam.. men man kan ju alltid testa första boken som du har gjort!

      Radera
  3. Jag rekommenderar inte Unravelling och Panic, böckerna är väl helt okej, men samtidigt är det mycket som brister. Däremot så älskar jag Unearthly och The Program, Mind Games är superbra, och White Cat & Uglies är helt klart värd att läsa. Och VA är en av mina favoritserier, så låt inte det fula omslaget lura dig. Första och andra boken är riktigt bra, men från den tredje och framåt så blir serien alldeles fantastisk. Dessutom är det en serie som bara blir bättre och bättre varje gång jag läser om den. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja det fula omslaget avskräcker verkligen när det gäller VA. men får försöka se förbi det och koncentrera mig på historien. :) alla verkar ju älska den serien!

      Radera
  4. Jag tyckte faktiskt om Uglies, läste snabbt hela serien. Kanske inte det bästa jag läst men helt okej!
    Amanda Hockings Switched störde jag mig på inledningsvis då personernas namn pch platserna har svenskklingande anor men berättelsen är spännande pch inte ofta man stöter på handling med troll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. nä visst låter det intressant med troll?! man stöter inte på så många troll i dagens böcker :)

      Radera