måndag 8 september 2014

Countdown Survey!


Jag har blivit taggad av Petra som har gjort en enkät som ursprungligen kommer från Christy på Christy's Book Addiction!


10 - Books already released on your wishlist
1. Sisters Fate - Jessica Spotswood
2. False Sight - Dan Krokos
3. Not a Drop To Drink - Mindy McGinnis
4. The Burning Sky - Sherry Thomas
5. The Murder Complex - Lindsay Cummings
6. The Chaos of Stars - Kiersten White
7. Opposition - Jennifer L. Armentrout
8. Gates of Thread and Stone - Lori M. Lee
10. Half A King - Joe Abercrombie

9 – Favourite Covers


8 – Not yet released books that you can’t wait for
1. The Retribution of Mara Dyer - Michelle Hodkin
2. Eternal - C.C. Hunter
3. Winter - Marissa Meyer
4. In the Afterlight - Alexandra Bracken
5. Waistcoats & Weaponry - Gail Carrgier
6. Throne of Glass #4 - Sarah J. Maas
7. The City of Mirrors - Justin Cronin
8. The Infinite Sea - Rick Yancey

7 – Auto-buy Authors
1. Marissa Meyer
2. Sarah J. Maas
3. Maria V. Snyder
4. Juie Kagawa
5. C.C Hunter
6. Justin Cronin
7. Carrie Ryan

6 – Book Boyfriends
1.  Aaron Warner, Shatter Me
2. Ash, The Iron Fey
3. Captain Thorne, The Lunar Chronicles
4. Fade, Razorland
5. Finnick, The Hunger Games
6. Zeke, Blood of Eden

5 – Books you recommend the most
1. Divergent - Veronica Roth
2. The Immortal Rules - Julie Kagawa
3. Throne of Glass - Sarah J. Maas
4. Shadow and Bone - Leigh Bardugo
5. Shatter Me - Tahereh Mafi


4 – Books you thought you’d like but didn’t
1. Enders Game - Orson Scott Card
2. Tystanden i Bruset - Patrick Ness
3. Beyond Exile - J.L Bourne
4. The Loners - Lex Thomas

3 – Books that made you cry
- Kan inte komma på någon!? Kanske inte speciellt konstigt eftersom jag håller mig LÅNGT ifrån sorgliga böcker..

2 – Books you never plan on reading
1. The Fault in Our Stars - John Green
2. Fifty Shades of Grey - E.L. James


1 - Favourite Genre at the moment
Hmm, det varierar så mycket. Min favorit är ju i princip all fantasy men nu är jag väldigt inne på skräck/thrillers!


Till sist taggar jag:
Nellons Bokblogg
Lena C
Annas Bokbord

5 kommentarer:

  1. Kul att du ville göra den! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är klart :) det var ett tag sen det cirkulerade taggar här nu så det passade alldeles utmärkt !

      Radera
  2. Tack för taggen, ska ta och göra den inom den här veckan :)
    Inser att jag har så många serier/böcker/författare som jag inte ännu har hunnit läsa än (men vill läsa) xD

    SvaraRadera
  3. Dina nio omslag var alla otroligt fina.

    SvaraRadera