onsdag 13 maj 2015

Waiting on Wednesday - Vecka 20

Waiting on Wednesday började hos Breaking the Spine och är ett sätt att visa upp kommande böcker som man verkligen ser fram emot!

Gyllene Sonen
Av Pierce Brown
Releasedatum: 29 Juli 2015
Uppföljaren till den hårdkokta science fiction-succén Rött uppror. Den unge gruvarbetaren Darrow upptäcker att han och de andra Röda levt i en lögn, orkestrerad av den styrande klassen de Gyllene. De jobbar inte för att göra Mars beboelig, de jobbar för att härskarna ska leva i lyx och överflöd.

Med hjälp av en grupp rebeller lyckas Darrow byta identitet och utseende för att bli en Gyllene.

Han infiltrerar Akademin där de kommande ledarna utbildas, hans mål är att förstöra systemet inifrån. Nu fortsätter kampen. Med nya fiender och nya allierade.


 Kommentarer:
Åh vad jag längtar efter den här boken! Första boken i serien: Rött Uppror var en riktigt succé för min del och jag tänkte kasta mig över uppföljaren på engelska direkt efter sen blev det inte så och nu är det inte speciellt länge till översättningen på svenska släpps! Så nu håller jag alla tummar och tår för att den är lika bra som sin föregångare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar