måndag 14 september 2015

Nya fantastiska böcker! #67

Förra veckan fick jag hem fyra fantastiska böcker som jag har väldigt höga förhoppningar på! 

 Från Modernista:
Eldtronen - Rick Riordan
Andra boken i Kanekrönikan! Jag är peppad :) Jag gillade den första boken och ser fram emot mer egyptiska galenskaper.
Monstrumologen - Rick Yancey
Jag har länge velat läsa den här serien och jag har den till och med här hemma på engelska men det har aldrig blivit av. Men nu är jag väldigt sugen på att börja med den. 
Röd Drottning - Victoria Aveyard
Ojoj, den här har jag längtat efter! Hoppas den är så bra som alla säger. 

Man kan ju lätt säga att Modernista är det bästa förlaget för YA-böcker nu för tiden. Riktigt bra urval av titlar och snabba utgivningar!

Queen of Shadows - Sarah J. Maas
Den är här! Trumvirvel!!  :) De lilla jag har hört från de som redan har läst den så låter det väldigt lovande! Spännande!!
 
 Hela min Throne of Glass serie så här långt! 

Ska inte något förlag i Sverige ta tag i den här serien? Det är ju verkligen en succé i bokvärlden. Den borde verkligen finnas på svenska!

4 kommentarer:

  1. Jag tror jag dog vad snygg queen of shadows är! Måste beställas illa kvickt, inte för att jag läst de tre första, de står så vacker i bokhyllan men det börjar bli dags ta tag i den här serien, har inte hört någon klaga på den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den är grymt snygg!! gör det, de passar utmärkt i bokhyllan :)

      Radera
  2. Åh, Röd Drottning är påväg hem till mig också :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul! Hoppas du kommer tycka om den, jag gillade den riktigt mycket :)

      Radera