måndag 7 september 2015

Sommarsammanfattning 2015

De tre senaste månaderna har jag inte gjort någon sammanfattning i slutet av varje månad utan tänkte köra en nu efter sommaren är slut!

Jag har inte hunnit läsa speciellt mycket under sommaren, jag hinner egentligen inte läsa alls mycket nu för tiden men några riktigt bra böcker jag har hunnit med!

Badortsmysteriet - Agatha Christe
Det Yttersta Argumentet - Joe Abercrombie
The Diviners - Libba Bray
Döden på Nilen - Agatha Christie
The Kiss of Deception - Mary E. Pearson
End of Days - Susan Ee
Sammansvärjningen - Ursula Poznanski
Sveket - Ursula Poznanski

Ebok:
Hidden Huntress - Danielle L. Jensen


Bästa Boken:
Det är svårt, det har inte varit någon riktig fullträff men många som har varit väldigt bra! Det stod mellan The Diviners och The Kiss of Deception men jag måste nog välja den senare.

Störst besvikelse:
 Inte alls vad jag hade hoppats på :(

Snyggast omslag:

Ingen tvekan här. Fantastiskt snyggt omslag!!


Sammanfattning sommaren 2015:

Jag blir lite ledsen när jag inte hinner läsa mer, jag har ju så mycket bra böcker som väntar på mig men jag kommer ju aldrig dit. Men jag är mycket nöjd med de jag har läst, förutom Hidden Huntress så har alla varit väldigt bra. En sak som jag har märkt är att man är betydligt mer noggrann med sitt nästa bokval när man inte hinner läsa så många böcker. Det är inte ofta man råkar ut för en skitbok utan man väljer med omsorg och prioriterar en bra historia istället för 10 i mängden. Jag har i alla fall blivit betydligt mer kräsen när det kommer till val av bok!

Planer för September:
Nu har vi ju redan kommit en vecka in i september men jag är på gång med läsningen nu igen. Håller på med Gyllene Sonen som har varit lite seg på sistonde men jag tycker den börja vända nu.. Sen väntar jag hem några riktigt spännande nya böcker som jag gärna vill läsa snart! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar