onsdag 6 januari 2016

Pågående Serier 2016!

Jag har gjort det här inlägget två gånger tidigare både 2014 & 2015 och tycker det är ett bra sätt att påbörja läsåret. Det är lättare att hålla reda på alla serier man håller på med just nu. 
Jag kan dock säga mycket på listan är kvar från förra året. hmm är tydligen inte så bra på det här :)

Serier jag vet att jag vill fortsätta/avsluta:
Manners & Mutiny (Finishing School, #4)16083824
238481451606071621569527
De här 5 har jag hemma och vill läsa snart. Både Manners&Mutiny och Det Yttersta Argumentet är sista boken i respektive serie så det ska bli riktigt kul att avsluta dem. 

Percy Jackson and the Olympians:
Läste bara en bok av den här serien förra året men vill gärna läsa hela.
 
Silo:
De här ska läsas, måste bara komma in i rätt stämning. typ..
 
The Kingkiller Chronicle:
Jag sparar lite på den här eftersom det ännu inte finns något releasedatum för bok 3.
 
A Song of Ice and Fire:

 
Serier jag är osäker på om jag vill fortsätta med:

The Mortal Instruments/The Infernal Devices:
71716371002530518335634
Fortfarande inte kommit någon stans när det gäller Cassandra Clares böcker. Trots att jag har hela The Infernal Devices hemma.. Åh jag vet inte hur jag ska göra med de här böckerna!!
 
Lux:
 Läsas eller inte???  Jag tror jag är på mycket god väg att ge upp den här serien...
  
Vad säger ni?? Hur ska jag göra med Clares böcker? Är de verkligen SÅ bra? Vad tycker ni om Lux-serien?? Svåra beslut!

5 kommentarer:

  1. Jag gillade The infernal devices väldigt mycket men inte The mortal instruments men för att få ut så mycket som möjligt av TID så bör man nog även läsa TMI. Läs alla böckerna i den ordning de kom ut :) Men om du verkligen inte gillar TMI så strunta i dem och läs bara TID i så fall

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag gillade de tre första TMI men 3 till vet jag inte om jag är redo för. Då låter TID roligare med hela steampunk och historiska aspekten! :)

      Radera
  2. Jag gillar ju Cassandra Clare, men jag håller lite med Elina. Om du inte är så förtjust i TMI, så läs bara TID då. För den serien är verkligen värd att läsa. Angående Lux så älskade jag den ju när jag läste den, men har fortfarande inte kommit mig för att läsa fjärde och femte boken. Jag ska göra det nån gång dock..men för tilfället så känns det inte så där jättelockande. :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det lutar nog åt att jag kör på TID. Men missar man något som man läser de i den här ordningen: 3 första TMI, TID och sen kanske, kanske de tre sista TMI?? Ja jag gillade verkligen de två första böckerna i lux-serien men det var ju en evighet sen man läste dem!!

      Radera
  3. Jag är också osäker på om jag ska fortsätta med TMI, har kommit lika långt som du och medan jag älskade första delen så landade trean bara på ett okej för mig. Menu har ju hört (^^) att TID ska vara mycketill bättre så tror nog jag ska ta mig igenom TMI för deras skull ... de är ju ändå relativt lättlästa :-)

    Ska också försöka läsa Perry Jackson i år, har bara läst första delen men blev inte helt övertygad. Hör dock fantastiska saker om Riordans böcker titt som tätt så tror jag ska fortsätta nu :D

    SvaraRadera